neděle 11. ledna 2009

Zajatec

Připadám si čím dál víc jako zajatec současné kultury/společnosti. Nejhorší na tom je, že nevěřím v osvobození...jen se naučit v zajetí žít.
Pravděpodobně procházím další existenční krizí. Je to tím časem na přemýšlení, který o zkouškovým mám. Má cenu se to všechno učit? Opravdu to chci dělat. Proč dělám všechny ty věci, které jsou proti mému přesvědčení... jen proto, protože je tak nastavená kultura, která jednotlivci nedá moc šancí odporovat. Dokážu najít způsob života, abych byl v osobní harmonii? Zdánlivě jsem v ní celou dobu byl, ale když má člověk čas na přemýšlení, uvědomí si, že je to jen umění žít v zajetí kultury, využívat co nabízí a myslet si, že je vlastně v pohodě.
Není potom lepší být v pohodě, nedávat prostor k přílišnému přemýšlení a prostě žít ten náš krátký čas? Být trochu sobecký...vždyť ostatní jsou mnohem větší sobci. Proč bych si to pro sebe taky nedopřál.
Zvláštní kde se v člověku bere touha měnit svět k lepšímu. Já touto nemocí trpím snad od narození. A stále se nedovedu smířit s tím, že na to prostě nemám. Tahle marná touha je asi hlavním motivem, proč jsem ještě na škole.

7 komentářů:

Anonymní řekl(a)...

Jediný, co Ti na to povim je hláška z filmu: "The Matrix has you !"

Anonymní řekl(a)...

jj, mluvíš mi z duše Gaspacho....já svůj boj vzdal asi před pěti lety....to jsem nastoupil ze školy do práce...pak jsem se s tím pocitem ještě chvíli pral..ale přemýšlení tě přejde, až bude tvojí hlavní náplní splácet hypotéku....;) Zkouším co nejvíc život prožít a už ani moc nepřemýšlím....stále jsem sám sebou, jen už nemám na to, zabývat se změnou světa k lepšímu. Beru to jak to je a ze všeho si vybírám jen to pro mě nejlepší...a ono to jde a žije se mi fajn;)

jooo a prosimtě viděl jsem někde od tebe vlhy pestré. Mohl bys mi písnout na e-mail, v které období (měsíc) a kde přesně se vlhy u Velkých Pavlovic zdržují? Nejlépe odkaz na polohu GPS na mapy.cz nebo tak. Docela fotím zvířátka a vlhy bych si rád z krytu cvakl. (www.mahovsky.com) Děkuji!

Anonymní řekl(a)...

Alushhka: K tomu snad nejde nic dodat, akorát souhlasit. Dobrý článek...

Unknown řekl(a)...

Vork: zajímavá úvaha. Docela nevím asi jaké je tvoje přesvědčení a nevím jak "nemoc měnit svět" souvisí s tím, že jsi stále na škole.(?)

Anonymní řekl(a)...

Zdravím!
Měl by jsi přestat číst toho Sartra! :-).
Změnit svět "k lepšímu" se už pokoušelo mnoho lidí, jenže ono není jisté, zda to jejich "lepší" bude lepší i pro ostatní lidi.
Ale v zásadě s Tebou souhlasím. Pokud se člověk chová dle norem společnosti, tak je úspěšný, měnit normy ovšem moc nelze - tedy ne za jeden lidský život. Výjimku pak tvoří časy nepokojů, revolucí, které bychom ale snad ani zažít nechtěli (když už jsme si prošli tím sametem 89).

Gaspacho řekl(a)...

Libor: neměj strach, že bych moc četl:D na to poslední dobou není čas ani nálada.
Já si uvědomuji, že co je lepší podle mě, nemusí být lepší pro ostatní.

Anonymní řekl(a)...

Nejsme omezování jen kulturou ale celým prostředím ve kterém zrovna žijeme.. Jirka Kapusta