pátek 20. února 2009

krize

Nakonec jsem neodolal a taky se k tomu tématu trochu vyjádřím.

Když jsem z laického pohledu sledoval tuto ekonomickou záležitost, všiml jsem si jedné zajímavé věci. Příčina krize byla vyvolaná nedůvěrou a následně poklesem spotřeby, takže firmy reagovaly propouštěním zaměstnanců a tím narušily rozpočty domácností, což mělo opět vliv na pokles spotřeby. Jak jsem sledoval ten pád ekonomiky, uvědomil jsem si, že tohle mají v podstatě za cíl všichni, kteří hlásají udržitelný rozvoj-omezení spotřeby. Tady jde vidět, že toho lidi momentálně nejsou schopni a pokud něco takového nastane, označují to za krizi.

Současný ekonomický systém je založený na nadbytečné spotřebě nepotřebných věcí a mě by vážně zajímalo, co by se stalo, kdyby lidi najednou začali kupovat jen ty potřebné věci a tlačili výrobce k životnosti produktů. Všechny současné recepty na řešení krize jsou především na podporu neudržitelného konzumu, podpory nákupu nových věcí, i kdy staré ještě slouží. Je to opravdu zvláštní svět ve kterém žijeme…plný paradoxů…

A na závěr doporučuji jedno video k zamyšlení.

http://video.google.com/videoplay?docid=8527248226048886347&ei=RiaUSb-OIpeg2wLztqi3Cw&q=Story+of+Stuff+in+czech&hl=en

4 komentáře:

Anonymní řekl(a)...

Vork: Docela dobrý, takový komiksový Zeitgeist, rychlý průlet Zeitgeistem. Akorád od 19:30 minuty mi to přišlo jako "insidejob",takové: Jsou tady lidé, kteří o to starají, aby to změnili, a vy chodte do práce, nakupujte, utrátecejte, jsou tu jiní kteří se to snaží změnit, kteří říkají, že tento systém je špatný.



Člověk pravděpodobně jediný tvor na tomto světě, který touží po zbytečných a nepotřebných věcech, aby na nich založil existenci sebe a svého druhu.

Libor řekl(a)...

Ano, s tím se musí souhlasit. Krize musela jednoho dne bohužel přijít.

Anonymní řekl(a)...

Mluvíš mi z duše Gasi,už dlouho se dívám na svět kolem sebe. Já to jako krizi nevnímám, vnímám to jako důsledek chování lidstva. Krize je něco jiného.Toto je vývoj, který zákonitě musel přijít.Nejen proto jsem se rozhodl opustit Pragl a žít skromný život mimo velkoměsto, mimo Střední Čechy.Už se nemůžu dočkat.

Gaspacho řekl(a)...

Tak to ti Kubo přeju ať si na venkově spokojený a najdeš tam vyrovnanost;-) lehké to nebude.