pátek 11. ledna 2008

Neapol

"Monnezzapoli"-město odpadků.
Itálie, republikou od 1946, základající stát EU, 60 miliónů obyvatel, jedna z nejrozvinutějších zemí světa.
Nedokážu uvěřit tomu, co se v milionové Neapoli a vlastně v celé Itálii zrovna děje. Záběry kamer jako z ekologicko-katastrofického filmu. Město zaplavují odpadky, v ulicích demonstrace, město prakticky ovládá mafie. Uvědomit si, že je to realita a neděje se to někde v rozvojové zemi...to je prostě šílené!
Potvrdilo se, že obchod s odpady je mnohem větší byznys než drogy. Neapolská mafie podle odhadů vydělává 6 miliard eur ročně za svoz toxického odpadu z celé Evropy, který nelegálně ukládá na území, které ovládá. Všudypřítomná korupce a chaos jim jen nahrává. Proto mafie blokuje výstavbu spaloven a jakékoliv řešení této krize.
Při sledování těchto událostí jsem rád za to, co máme v ČR.

"Vidět Neapol a zemřít..."

5 komentářů:

Anonymní řekl(a)...

Když mluvíme o nepochopitelností zemí jevících se jako rozvinuté, já nedokázal pochopit (pár let zpátky) ty neskutečné spory na severu Irska a jihu Severního Irska mezi katolíky a protestanty...

Anonymní řekl(a)...

jojo...odpadky jsou byznys jak cyp...a myslím, že už jsem to tady dokonce jednou říkala...

Anonymní řekl(a)...

Koneckonců mezi drogami a odpadky není zase až takový rozdíl. Obě věci poškozují lidské zdraví, byť každá trochu jiným způsobem.
Mafii je asi jedna na čem vydělává, hlavně že to sype...což je smutné. Neměla by v tomto případě nějak zasáhnout vláda? Ale ta je na to asi v této oblasti příliš slabá. Máš pravdu, zlatá ČR.

Gaspacho řekl(a)...

Vláda by měla určitě zasáhnout. Zasáhnout by měla i EU, protože v rámci EU se s tím toxickým odpadem obchoduje.
Ale celkem mě zaráží, že se o tom v některých médiích neobjevila ani zpráva. Když jsem něco hledal na Aktuálně.cz, tak vůbec nic. Celkem mě zajímá, jak se to vyvíjí, ale od té doby, co to jednou proběhlo tv zprávama a jednou v novinách, tak jsem nezaznamenal žádnou novinku.
Ale je pravda, že teď nemám moc času pročítat servery, kde o tom asi píšou (EnviWeb, EkoList). Až mi integrály začnou lízt na mozek, tak se tam kouknu...

Anonymní řekl(a)...

Hodně štěstí u zkoušek.