-jsou to jakékoliv služby od ubytování, restaurace po opravny kol. Tím samozřejmě vytváří pracovní místa.
-zemědělství (vinařství): Člověk, který stráví dovolenou na určitém místě získá k oblasti určitý vztah. Když pak zajde někam do superhypermegamarketu nebo do vinárny, dá si spíš víno z místa, kde byl na pěkné dovolené. Zvedá se tak poptávka po produktech z regionu a to má přínos jak pro výrobce, tak pro pěstitele.
- Zájem o folklor pomáhá folkloru přežít. Proto turistika pomáhá ke kulturní diverzitě.
- to vše přináší jak podnikatelům, tak samotným obcím peníze. Aby si tento zdroj peněz region udržel, investuje do lepších služeb (cyklostezky, koupaliště) tak do hezčího prostředí. Z toho mají samozřejmě prospěch i místní, protože každý chce žít v pěkném prostředí.
3 komentáře:
i to je pohled a zní dost rozumně, ale stejně bych měl strach, že mi úrodu oberou turisti, raději bych je viděl někde jinde než na kolech mezi vinahrady.
Možná je to z mojí strany zatím xenofobie.
Cykloturista nema cas sesedat z kola jist metraky hroznu. Klidne bych je nechal ty dva keriky na kraji radky ojest. aspon to nepritahne spacky :)
je jasný, že si zobnou, ale pak si to víno zase koupí díky čemuž ty můžeš pěstovat dál. Ono není zrovna výhra mít vinohrad u cyklostezky a navíc mít řádek podélně u cesty, tak to by byla přímo sebevražda. Ale jinak se dají ty dva keříky přežít.
Okomentovat